PROČ NAKUPUJEME NEZDRAVĚ? PRODEJCI MAJÍ SVÉ TRIKY!

« seznam článků
Rubriky:

publikováno: 13.04.2018

Ačkoli všude po světě sílí kampaně za zdravější stravování, prodeje sladkých a jiných nezdravých potravin zatím příliš neklesají. Americká spotřebitelská organizace Consumer Reports se zaměřila na tři triky, které obchodníci nejčastěji používají, aby zákazníka přiměli nakoupit nezdravě.

Prvním velmi častým trikem, kterým prodejci svádí spotřebitele na scestí, jsou ochutnávky. Nic není zdarma. Spotřebitel, který u stánku ochutná zmrzlinu, bonbony či pizzu, si výrobek koupí s pětinásobně vyšší pravděpodobností oproti tomu, který se ochutnávky nezúčastnil.

Na spotřebu nezdravých potravin mají vliv i zdánlivé maličkosti. Průzkum profesora Briana Wansinka prokázal, že američtí spotřebitelé preferují výrobky s maskotem značky. Spotřeba se pak zvedá zvláště v případě, kdy se maskot například z krabičky sladkých „cereálií“ dívá přímo na ně, nikoli do strany. V takovém případě spotřeba vzrostla o 16 %.

Kromě klasických slev a akcí typu „2+1 výrobek zdarma“ zvyšují prodej nezdravých výrobků v USA také velice populární kupónové akce. Pokud obchodník nabídl vystřihovací kupón se slevou na nezdravé zboží, jeho prodej dvojnásobně vzrostl.

Mnohé z těchto námitek řeší zdravotnické a spotřebitelské organizace po celém světě. Německá pobočka organizace Foodwatch například kontaktovala držitele práv na populární postavičku Včelky Máji a jejích přátel, aby zamezili jejich používání v reklamě na nezdravé dětské sladkosti.

Asociace britských lékařů zase prosazuje, aby vybraná daň z nezdravých potravin a limonád byla použita na dotování cen ovoce a zeleniny. Zdravé potraviny by tak byly cenově přitažlivější pro nízkopříjmové skupiny obyvatel, které jsou nejvíce ohrožené obezitou.

 

Zdroj:

https://spotrebitele.dtest.cz/clanek-4553/3-triky-ktere-zvysuji-prodej-nezdravych-potravin

Sdílet tento článek:
Sdílet tento článek na Facebooku Sdílet tento článek na Twitter Sdílet tento článek na Google+
DALŠÍ ČLÁNKY