Dotaz: Dobrý den..Scháněla jsem pro sebe zlatý zásnubní prstýnek..Sousedka mi doporučila zlatnictví SAN MARCO v Plaze -Liberec...Vyhlídla jsem si jeden,ale paní prodavačka mi ho vyvrátila,že byl velmi slabý a mohl by se ničit,poté mi pomohla vybrat jiný-silnější a říkala,že je možné,že by se mi někdy mohl lehce ohnout...tak jsem si ho rezervovala,jelikož byl stejné tloušťky prstenu,který už léta nosím.Nikdy by mě ani ve snu nenapadlo,že po skušenostech se zlatými prstýnky narazím na takový,který se hned kroutil jak papír.Přítel dne 30.5.2014 ho byl koupit.Měla jsem ho na sobě necelé dvě hodiny a totálně se ohnul dole a tím ohybem vypadly kamínky,což při takové šířce není možné,že se ohne.ještě ten den jsem šla do zlatnictví říct co se děje a v ten moment mi bylo řečeno,že mě otom informovaly,že se muže ohnout..31.5. ho tam přítel odnesl i s paragonem o koupi,že stímto prstýnkem nejsme spokojeni,že žádáme o vrácení peněz..Pan Manuel stím nesouhlasil a tvrdil si svý,že mne na to informovaly...vzal tedy prstýnek,že ho dají zlatníkovy na posudek...Do posudku jsme uvedly,že chceme penize vrátit..Bohužel nám napsal do posudku toto:(zlatý prsten s kameny.prsten dodán k opravě zdeformovany proto vypadlý kameny..Není to reklamace!! neuznáno vrácení peněz.)..Poté jsem se byla informovat v českém zlatnictví,jestli by bylo možné třeba spodek ještě víc zesílit..Pani prodavačka mi okamžitě řekla,že to není možné,že ten prstýnek nejde upravit,jelikož je to cizí dovoz a mohl by se i rozpadnout..říkala mi že mam narok na vrácení,nebo se obrátit na ČOI,nebo se skusit snimi dohodnout o vrácení penez..Tak tedy přítel šel znovu,P.manuel stále dokola rovná prstýnek k ferari a není možné vrátit peníze,že kdby jsme mely uznanou reklamaci,tak možná by to ještě šlo,ale takto už ne..A to ještě byl opravený ten prsten tak že daly jiný kameny na konce,který není ani zajištěný zoubkama jako zbylý..Prstýnek mam od Té doby stále v krabičce,jelikož se ho bojím nosit...Mužete mi prosim poradit co stím mám dále dělat???Prstýnek po jednom dni pár hodinách a neuznaj reklamaci,prostě nic a svádějí na mě,že já ho poškodila..V životě se mi tohle neastalo u žádného prstýnku a ještě k takovému jednání..a ještě mi prodavačka stále do hlavy dávala,že když si ho rezervuju dá mi okamžitě velikou slevu,to kdybych věděla,tak v životě bych nic od tamtud nechtěla..a už vidím jak mladá holka ničí zásnubák!!!! děkuji za radu
Právník Zárukakvalit.cz:
Dobrý den,
V každém případě jednání prodejce není v pořádku, jestliže Vás snad na možnost ohnutí nebo zkroucení někdo před koupí upozornil, nemá toto z hlediska reklamace žádný význam, pokud tuto poznámku např. nenapsal na účtenku nebo záruční list. V případě tohoto typu zboží je především nezbytné rozlišovat mezi záruční dobou a životností a běžným opotřebením, mám za to, že ve Vašem případě se jedná zcela jednoznačně o vadu výrobku způsobenou nikoliv vámi jako spotřebitelem. Doporučuji si nechat zhotovit vlastní znalecký posudek od znalce, který nemá spojitost s prodejcem a na základě toho nárokovat dále vrácení peněz. V případě, že prodejce bude stále trvat na svém, doporučuji dát rovněž podnět na Českou obchodní inspekci k prověření postupu prodejce v souladu s právními předpisy. Zároveň bych Vám doporučila, s ohledem na povahu našeho portálu www.zarukakvalit.cz , podělit se o Vaší zkušenost s touto prodejnou s ostatními a to formou vložení hodnocení na náš portál.
Na dotaz odpověděla Mgr. Michaela Švecová